Oderbekräftelse: När du beställt skickas en bekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till lakritshandel@hotmail.com eller ring +4686431800. Är det så att du saknar orderbekräftelsemail av oss var vänlig kolla din skräppost. Vid förköp skickas hela neställningen när förköpsvarorna kommit till oss.
Fraktkostnad: Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 499kr. För beställningar under 2kg tillkommer en frakktkostnad på 49 kr. Vi har ingen minigräns för att handla. Beräknad leveranstid: 2-5 vardagar.
Fakturaavgift: Ingen (0kr) fakturaavgift tas ut i kassan.
Våra fraktsätt: Vi sammarbetar med PostNord inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via postnords paketapplikation, sms, e-post eller brev.
Ej uthämtat försändelse: Om leveransen inte blir uthämtad kan vi skicka på nytt om en ny frakt erläggs. Om upphämtning av paket uteblir så förbehåller sig lakritshandel.se rätten att debitera 110 kr för merkostnader som olägenheten medför, utöver debitering för det totala ordervärdet på köpta varor som räknas, då dessa anses förbrukade när de lämnat lakritshamdel.se och måste kasseras. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.
Länder: Lakritshandel levererar till alla länder. Vid utlandsbeställningar: bestäm vad du vill ha och maila oss på lakritshandel@hotmail.com .
Förseningar: Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.
Information om skadat god(i)s: Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela Postnord för att göra skadeanmälan.
Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! lakritshandel@hotmail.com Ange beställningsnummer.
Har paketet yttre synliga/uppenbara skador när du hämtar ut det? När ett paket är ute för leverans är vår logistikpartner huvudsakligt ansvarig för dina varor. Anmäl olägenheten direkt vid utlämningsställe, Ta gärna foto, alternativt be det aktuella ombudet att upprätta en skadeanmälan. Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Kontakta Hållplatsens lakritshandel: lakritshandel@hotmail.com. Vänligen uppge ordernummer samt kolli-ID för att vi ska kunna utföra bästa tänkbara service!
Öppetköp och ångerrätt: I Sverige har vi ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undtag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden.
Information om reklamation: Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på lakritshandel@hotmail.com . (Har du möjlighet att maila bild så är det bra). Ange beställningsnummer och gärna telefonnummer till så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).