Köp- och leveransvillkor

Oderbekräftelse: När du beställt skickas en bekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till hptt@tele2.se eller ring +4686431800. Får du ingen beställningskräftelse så har beställningen inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Fraktkostnad: Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 499kr. För beställningar under 2kg  tillkommer en frakktkostnad på 49 kr. Vi har ingen minigräns för att handla. Beräknad leveranstid: 1-3 dagar. 

Fakturaavgift: Ingen (0kr) fakturaavgift tas ut i kassan.

Våra fraktsätt: Vi sammarbetar med PostNord vilket är tryggt och snabbt inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev.

Länder: Lakritshandel levererar till alla länder. Vid utlandsbeställningar: bestäm vad du vill ha och maila oss på hptt@tele2.se .

Förseningar: Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. 

Information om skadat god(i)s: Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Maila oss på hptt@tele2.se Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela Postnord för att göra skadeanmälan.

Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! hptt@tele2.se Ange beställningsnummer.

Öppetköp och ångerrätt: I Sverige har vi ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undtag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden.

Information om reklamation: Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på hptt@tele2.se. (Har du möjlighet att maila bild så är det bra). Ange beställningsnummer och gärna telefonnummer till så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).

 

 

 

 

 

Betalningsalternativ

Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen